Msze Święte
Msze Święte w niedziele:
10:00 12:00 15:00
Transmisje Mszy Świętych >>>
Liturgia Dnia

Katolickie Radio Diecezji Płockiej

Gość Niedzielny

Diecezjalne Duszpasterstwo Młodzieży

Caritas Diecezji Płockiej

Wyższe Seminarium Duchowne w Płocku

Centrum Psychologiczno-Pastoralne Metanoia

Księgarnia Diecezjalna

Płocki Instytut Wydawniczy

Fundacja SCALAM


Nowa Ewangelizacja
Diecezji Płockiej






Barbara Żarnowiecka (sopran) – Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki  Akademii Muzycznej im. Fryderyka  Chopina oraz Wydziału Wokalnego UMFC w  Warszawie. W latach 1983-1992 śpiewała w Chórze Filharmonii Narodowej, wykonując także niektóre partie solowe (np.: partię sopranową w Stabat Mater Karola Szymanowskiego pod batutą Krzysztofa  Pendereckiego). W latach 1992-2000, jako solistka Teatru Muzycznego ROMA (dawnej Operetki Warszawskiej) śpiewała zarówno partie operowe jak i operetkowe. W latach 1998-2008 współpracowała z Orkiestrą Koncertową Wojska Polskiego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Z zespołem tym współuczestniczyła w wielu prawykonaniach współczesnych polskich dzieł muzyki oratoryjnej m.in. Missa Pro Patria Pawła Łukaszewskiego, Droga Krzyżowa Mariana Sawy, Kantata Jubileuszowa Juliusza Łuciuka. Kantata Jubileuszowa została wykonana w  Łowiczu  podczas pielgrzymki  Ojca  Świętego  w  Polsce 1999 roku. Jesienią 2002 roku nagrała z tym Zespołem płytę, na której znalazły się najpiękniejsze kolędy   i   pastorałki. Od  marca  2000 r. artystka współpracuje z Operą na Zamku w Szczecinie. Jesienią 2003 roku została  zaproszona  do współpracy  z Teatrem  Muzycznym w Lublinie. Artystka koncertuje w kraju i za granicą, wykonując również wielkie dzieła oratoryjne, m.in.: Weinachtsoratorium J,S.Bacha, Requiem W.A.Mozarta, Requiem G.Verdiego, Requiem G.Fauré, Stabat Mater K.Szymanowskiego  czy Angelus  W.Kilara. W czerwcu 2005 nagrała dwie pieśni religijne Tadeusza Paciorkiewicza na płycie wydanej  z okazji dwudziestolecia Konwersatorium  Legnickiego. Płyta otrzymała nominację do nagrody FRYDERYKA. W listopadzie 2007 roku, została zaproszona do Tokio przez  Fiorenzę Cossotto, która obchodziła 50-lecie pracy artystycznej gdzie zaśpiewała partię Leonory w Trubadurze G.Verdiego pod dyrekcją włoskiej dyrygentki Nicoletty Conti w towarzystwie solistów koreańskich i Tokijskiej Orkiestry Filharmonicznej.

Wojciech Winnicki  (tenor) – Ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Piotra Kusiewicza. Uczestniczył w wielu koncertach w Polsce i za granicą, m.in. jako wykonawca partii tenorowej w Pasji wg św. Jana J. S. Bacha pod dyr. Ralfa Sochaczewskiego (2008) i partii Ewangelisty w Pasji wg św. Mateusza J. S. Bacha pod dyr. Paula Esswooda (2009) oraz Kai Bumanna (2010). Z równą swobodą wykonuje arie operowe, operetkowe jak i cykle pieśni m.in.: F. Schuberta, J. Brahmsa, S. Moniuszki, F. Chopina, M. Karłowicza, M. Ravela, J. Trepczyka, nie stroniąc również od utworów współczesnych. Dokonał nagrań muzyki dawnej na płytach: Johannespassion J. S. Bacha (2008), Gdańskie Królestwo Kantat (Goldberg Ensamble, 2008) oraz Kaszuby w pieśni artystycznej (2014).

Wiktor Brzuchacz (organy) – od 6 roku życia gra na instrumentach klawiszowych. Uczył się improwizacji, harmonii i kompozycji u prof. Mariana Sawy. Uczestniczył w kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji w kraju i za granicą prowadzonych m.in. przez profesorów: José Enrique Ayarra Jarné (Hiszpania), Maija Lehtonen (Finlandia) oraz Pierra Pincemailla (Francja). W 2006 roku zdobył „Złoty Laur Młodego Organisty” na XXIX Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Giżycku. Ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie organów pod kierunkiem prof. Bogusława Grabowskiego. W 2009 roku dostał się do Konserwatorium w Saint-Germain-en-Laye we Francji do klasy improwizacji prof. Pierra Pincemailla. Artysta nagrał kilka płyt CD z muzyką klasyczną m.in. „Z koncertu z okazji beatyfikacji Papieża Jana Pawła II” (2011 r.), „Najpiękniejsze kolędy i pastorałki” (2017 r.) oraz „Kamedulskie Wigry” (2018 r.). Wiktor Brzuchacz w swoim dorobku artystycznym posiada występy na wielu prestiżowych Festiwalach Organowych w Polsce i za granicą. Koncertował we Francji, Holandii, w Niemczech a w 2016 roku został zaproszony na solowe tournée po Rosji. Po powrocie ze Studiów we Francji zorganizował kilkadziesiąt koncertów muzyki klasycznej. Artysta był Dyrektorem Artystycznym koncertów w ramach „Spotkania z Muzyką w Pałacu w Chrzęsnem”, a obecnie pełni funkcję Dyrektora Artystycznego Festiwalu Kameralno-Organowego „Spotkania z Muzyką u Franciszkanów”. Należy do Organizacji zajmujących się popularyzacją polskiej muzyki, animacją kultury i sztuki w kraju i za granicą.

Łukasz Motyka (prowadzenie koncertu) – jest absolwentem Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku, swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez klarnecistów z : Francji, Portugalii, Włoch, Hiszpanii, Litwy i Polski. W 2006 r. wystąpił jako solista z orkiestrą Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie. W tym samym czasie odnosił sukcesy także jako kameralista zdobywając nagrody na konkursach w Olsztynie i Olsztynku. W 2008 r. otrzymał wyróżnienie w uczelnianym konkursie na wykonanie polskich miniatur instrumentalnych. Za aktywny udział i organizowanie życia muzycznego uhonorowany Medalem St. Ostoi-Kotkowskiego (2009). W latach 2009-2011 był dwukrotnym stypendystą Starosty Powiatu Przasnyskiego. Od 2015 r. prowadzi klasę klarnetu w Szkole Muzycznej I st. w Przasnyszu. W 2016 r. Zdobył III miejsce w I Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych Drewnianych Dla Uczniów i Pedagogów w Namysłowie. Jest wszechstronnym klarnecistą posiadającym w swoim repertuarze utwory od baroku po współczesność łączące klarnet z elektroniką. Jego muzyczne zainteresowania obejmują także orkiestry dęte oraz polski folklor.

Rok liturgiczny 2023/2024

Poczta www

Archiwa