Msze Święte
Msze Święte w niedziele:
10:00 12:00 15:00
Transmisje Mszy Świętych >>>
Liturgia Dnia

Katolickie Radio Diecezji Płockiej

Gość Niedzielny

Diecezjalne Duszpasterstwo Młodzieży

Caritas Diecezji Płockiej

Wyższe Seminarium Duchowne w Płocku

Centrum Psychologiczno-Pastoralne Metanoia

Księgarnia Diecezjalna

Płocki Instytut Wydawniczy

Fundacja SCALAM


Nowa Ewangelizacja
Diecezji Płockiej





INFORMACJE DOTYCZĄCE XXXI PIESZEJ PIELGRZYMKI
DIECEZJI PŁOCKIEJ NA JASNĄ GÓRĘ W 2012 R.

1) Tegoroczna XXXI Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: „Dom na Skale…”. Hasło to jest nawiązaniem do – rozważanego w całym Kościele naszego kraju – tematu „Kościół naszym Domem”.

2) Pielgrzymka wyruszy ze Wzgórza Tumskiego 6 sierpnia 2012 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej w Bazylice Katedralnej pod przewodnictwem Biskupa Płockiego o godz. 6 00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i sympatyków. Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2012r. w godzinach porannych (7.30-8.15).

3) Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Opactwie Pobenedytkyńskim w dniach od 2 do 4 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00). Bardzo prosimy o przywożenie i pozostawienie w punkcie zapisu gotowych kart (wzory kart zostały przekazane księżom Dziekanom). Indywidualni pielgrzymi mogą zapisać się w punkcie Informacji tylko z zaświadczeniem od swojego Księdza Proboszcza. Prosimy duszpasterzy, by wszystkim zapisującym się na pielgrzymkę (na wcześniej zorganizowanym spotkaniu) wyjaśnili, iż pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.

4) Opłata pielgrzymkowa, (wpisowe + bagaż + koszulka w kolorze grupy), wynosi: 100 zł od osoby. Dzieci do 13 lat płacą 80 zł, rodziny (co najmniej trzy osoby z jednego domu) – 180 zł. Opłata ta przeznaczona jest na ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, które wynajmujemy/, identyfikatory pielgrzymkowe, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały. Koszt bagażu wynosi 25 zł i uiszcza się go razem z wpisowym. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd.

5) Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach, m.in. wysyłając pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy Duchowych Pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.

6) Zespół Odpowiedzialnych za służby i Przewodnicy grup:
– Przewodnik Pielgrzymki – ks. Jarosław Tomaszewski
– Kierownictwo Trasy – ks. Marek Michalski
– Liturgia – ks. Grzegorz Dobrzeniecki
– Kwatermistrz – ks. Jarosław Mokrzanowski
– Kuchnia – Aleksandra Michalak
– Służba Zdrowia – dr Leszek Szcząchor
– Zaopatrzenie – p. Andrzej Jakubowski; p. Mirosław Sitek
– Służba Ekologiczna – p. Agnieszka Michalak; p. Janusz Stupecki
– Służba Techniczna – p. Adam Kozłowski, p. Piotr Bachman,
– Służba Komunikacji Społecznej – ks. Jacek Wichorowski
– Informacja-Baza – p. Agnieszka Ostrowicka, p. Agnieszka Sitek, s. Konsolata MSC, p. Edward Kubkowski

GRUPA PRZEWODNIK
Biało – Czerwona – ks. Janusz Nawrocki
Biała – ks. Łukasz Gach
Błękitna – ks. Piotr Smoliński (neoprezbiter)
Brązowa – ks. Rafał Kabelis
Granatowa – ks. Jacek Prusiński
Miedziana – ks. Grzegorz Zakrzewski
Pomarańczowa – ks. Grzegorz Radziszewski SDB
Srebrna – ks. Michał Łuczka
Zielona – ks. Grzegorz Adamiak
Złota – ks. Dariusz Witkowski (neoprezbiter)
Żółta – ks. Mariusz Stasiak

7) Pielgrzymka będzie wędrowała w 11 grupach. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymów prosimy przestrzegać niżej podanej rejonizacji:

– biała 26 (parafii) Ciechanów-Wsch. i Zach., Strzegowo
– biało-czerwona 38 (parafii) Płock-Wsch., Płock-Zach, Bodzanów, Bielsk,
– błękitna 16 (parafii) Nasielsk, Zakroczym,
– brązowa 32 (parafii) Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin,
– granatowa 33 (parafii) Płońsk, Raciąż, Wyszogród,
– miedziana 14 (parafii) Mława,
– pomarańczowa grupa salezjańska,
– srebrna 18 (parafii) Pułtusk, Serock,
– zielona 27 (parafii) Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo,
– złota 25 (parafii) Przasnysz, Maków Maz., Dzierzgowo,
– żółta 15 (parafii) Gostynin, Gąbin.

8) Informujemy, że stałym miejscem udzielania sakramentu małżeństwa w czasie Pielgrzymki jest Głogowiec (7.08). Do dnia 31.07 należy zgłaszać ewentualne śluby do ks. Grzegorza Dobrzenieckiego – odpowiedzialnego za służbę liturgiczną. Formalności dotyczące zawarcia Sakramentu Małżeństwa załatwia się w swojej parafii.

9) Na Pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na Pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.

10) Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na karcie uczestnictwa, oraz książeczce pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na Pielgrzymkę!

11) Ze względu na wysokie koszty leków i środków opatrunkowych bardzo prosimy, by Pielgrzymi zabrali ze sobą niezbędne środki opatrunkowe (bandaże, plastry, watę itp.) i leki, zwłaszcza osobiste!!! Wszystkich lekarzy, pielęgniarki oraz ratowników medycznych, którzy pragną wesprzeć swoją wiedzą i pomocą Służbę Medyczną podczas Pielgrzymki, uprzejmie prosimy o kontakt z odpowiedzialnym za tę Służbę dr Leszkiem Szcząchorem nr. tel. 660-768-304.

12) Czcigodnych Księży Proboszczów gorąco prosimy o podanie swoim Parafianom w lipcu niezbędnych informacji dotyczących tegorocznej Pielgrzymki w krótkich ogłoszeniach parafialnych oraz o wywieszenie plakatu pielgrzymkowego, przekazanego wcześniej do każdej parafii naszej diecezji.
Płock, dnia 6 czerwca 2012 r.

Ks. Jarosław Tomaszewski
Przewodnik Główny XXXI Pieszej Pielgrzymki
Diecezji Płockiej na Jasną Górę

Rok liturgiczny 2023/2024

Poczta www

Archiwa